Sunday, June 25, 2006

Hybrid

Teknologi hybrid ni dah lama sebenarnya. Tapi ramai yang tak mengetahuinya. Teknologi ini dijalankan dengan mencampurkan DNA yang berlainan bagi menghasilkan sesuatu yang lebih baik. Tapi harus diingati tak semua hasilnya adalah bagus.

Binatang yang digunakan sebagai hybrid ni memang dah banyak. Kambing, kucing, anjing, unta, burung dan sebagainya. Antara hybrid yang menjadi tumpuan adalah LIGER. Ia adalah campuran daripada harimau dan singa. Cara pencampurannya, jika sijantannya singa dan sibetinanya harimau. Anak yang dihasilkan teramatlah besar. Ia boleh membesar sehingga sebesar seekor kuda! Jika jantannya harimau, betinanya singa. Anaknya pula adalah lebih kecil, kiranya hanya sebesar seekor harimau bintang sahaja.















Ini adalah hasil dari kacukan tersebut, ia dimiliki oleh sebuah zoo yang dipanggil Sierra Safari. Seperti yang aku katakan, tak semua hasil adalah baik. Kelemahan hybrid ni, selalunya sestem imun tak berapa kuat. Mudah kena kanser. Jadi setakat itu sahaja lah buat masa ini ye. In-Allah minggu depan aku akan cerita pada korang pasal teknologi paling kontroversi, Human Animal Hybrid!

6 comments:

  1. Isk..besarnya harimau tu..
    takut tengok.. kalo dia makan sekali ngap jer kan?

    ReplyDelete
  2. Tau takpe... tu baru umo berapa bulan jek. Belum capai tahun lagi. Pihak dierang kata, kemungkinan LIGER ni boleh beso sampai sebeso seekor kuda! Tapi pepun LIGER tetap kiut... ;p

    PSST... kalo lah dapat bela sekor... Lupa nak mention, LIGER tak boleh hidup dekat dunia liar...

    ReplyDelete
  3. human animal?manusia durjana mana melakukan itu?ciss

    ReplyDelete
  4. wahhh giler besar liger tuu, aku jumpa tak der lah besar tu, tapi besar la jugak...

    ReplyDelete
  5. Anonymous2:37 PM

    best regards, nice info
    » » »

    ReplyDelete