Tuesday, August 01, 2006

PENERJUN 'SKYDIVER' LANGGAR JAMBATAN

Seorang ahli payung terjun menemui ajal ketika melakukan aksi lagak ngeri di Colorado. Mangsa telah melanggar sebuah jambatan setinggi 1000 kaki dan jatuh keatas batu dikawasan tersebut.

Mangsa yang dikenali sebagai Dwain Weston, 30, melakukan lagak ngeri dengan terjun dari kapal terbang lalu diikuti oleh penerjun lain. Namun mangsa yang melakukan penerjunan dengan kelajuan yang mencecah sehingga 100km telah gagal dan silap membuat pengiraan yang sepatutnya beliau membuat pendaratan yang tepat diatas jambatan tersebut lalu melanggar jambatan.

Ketika kejadian tersebut, lebih dari 200 orang sedang menyaksikan aksi lagak ngeri yang berkesudahan dengan kejadian ngeri.

Disini saya paparkan video yang sempat dirakam oleh video amatur. Dan juga wawancara dengan rakan mangsa dimana dia menceritakan saat-saat kejadian ngeri tersebut berlaku. Menurutnya ketika kejadian tersebut, dia berada tidak jauh dari belakang simangsa. Malahan dia juga ada menyatakan badannya bermandikan darah mangsa!

Kejadian berlaku pada tahun 2006 bertarikh 6,Oct.


7 comments:

  1. iejal,

    i confuse dengan date kejadian.. heheh.. tarikhnya belum sampai lagi... :)

    ReplyDelete
  2. Alamak... nasib baik awak perasan... yelah, saya tak check plak.

    Pembetulan tarikh berlaku adalah tahun 2003

    ReplyDelete
  3. nasib baik.. hehe.. saya ingatkan dah jadi cam David Copperfield pulak tadi.. *just joking..
    saya ingatkan 2005.. rupanya 2003 ya..?

    ReplyDelete
  4. xnak aku ngk video tu..
    ada gambo dia mati ke?

    ReplyDelete
  5. Insuran tinggi kot ni dapat.

    ReplyDelete
  6. Nieys: sori salah taip... BTW thanks bagitau...

    Nash: Takdepun, lagipun rugi kau tak tgk. Camner nak tau ceritanya. Cuma kau bole dengar masa dia terlanggar jambatan tu. BANG!!!

    Mazudi: biasa ar dierang ni. Insuran suma cukup. Bagi dierang, semua tu satu kepuasan. Mereka tak kisah kalau mati melakukan sesuatu yang dierang minat.

    ReplyDelete
  7. aku tak sanggup nak tgk..

    ReplyDelete