Monday, May 08, 2006

Jangan mudah terperdaya!!!



Salah seorang daripada anda mungkin telah terlihat atau mendapat email yang menunjukkan grafik binatang pelik yang terpapar ini. Imej ini telah dicuri daripada website seorang artist sculpture Patricia's dan digunakan sebagai kisah fitnah tanpa kebenarannya. Menurutnya, dia tidak tahu dan tidak terlibat dalam penyebaran kisah fitnah ini.

Cerita tentang grafik tersebut bermula dengan tentang sumpahan akibat mempermainkan Al-Qur'an.

Yang menariknya Patricia's sendiri merasa kecewa dengan penyebaran fitnah ini. Kerana mengakibatkan orang percaya tanpa usul periksa, sehingga menimbulkan satu perasaan jelik pada orang ramai. "Pandangannya sebagai seorang artist sculpture."

Imej ini adalah artwork dia yang diperbuat daripada silicon. Menggambarkan tentang teknologi ujian genetik. Teknologi yang dinamakan sebagai HUMAN CHIMERA. Maklumat lanjut tentang beliau dan gambar tersebut sila klik link di bawah.

KLIK

Pstt... Bagi aku, semua ni adalah propaganda bagi menakut-nakutkan orang bukan Islam. Supaya orang bukan Islam melihat agama Islam satu agama sumpahan. Sehinggakan orang bukan Islam menjadi takut untuk masuk Islam, pasal takut kena sumpah jadi benda bukan-bukan akibat melakukan sesuatu dosa.

Allah itu maha bijaksana... DIA tahu apa yang DIA lakukan.

3 comments:

  1. Anonymous9:27 PM

    betul.. sekarang memang banyak yang tak betul jugak., videos, images, ako pun banyak kali tengok. Sometimes memang bagus untuk mengingatkan orang islam tentang balasan Allah, tapi kadang2 terlalu over jugak sampai buleh membawa kepada pemikiran yang salah. syirik dll.

    ReplyDelete
  2. Anonymous12:16 AM

    yap betul... syirik!
    so utk mengelak dari menjadi lagi keliru aku delete post aku yang bertajuk 'subhanallah'
    thank to u all my fren for the info!

    ReplyDelete
  3. Bagus la castello... takpe castello, kita suma kawan2 mesti lah tlg-menolong. Tapi kalo ko tak delete, edit jek... btulkan dianya info pun orait gak. Tapi ko dah delete~ takpe lah...

    ReplyDelete